اگر می‌خواهید پتوس رشد انفجاری خود را تجربه کند، این گیاه را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید. حواستان باشد که نور خورشید باید غیرمستقیم باشد و شدید نباشد وگرنه برگ‌های گیاه یا رنگ‌پریده می‌شوند یا می‌سوزند. دریافت نور کافی باعث رشد انفجاری پتوس می‌شود.
گلدان گل پتوس

پتوس چیست؟

گل پتوس یا پوتوس با نام انگلیسی ( pothos ) و نام علمی ( Epipremnum aureum ) گیاهی همیشه سبز، رونده و چند ساله از خانواده گل‌شیپوریان و بومی مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا و جزایر غربی اقیانوس آرام است. 

گل پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که با شاخه های آویز و برگهای قلبی شکلش زیبایی خانه را دو چندان می‌کند.
گل پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که با شاخه های آویز و برگهای قلبی شکلش زیبایی خانه را دو چندان می‌کند.

ین گیاه زیبا تکثیر بسیار آسانی دارد و از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود. پتوس خاصیت روندگی دارد و ساقه‌های بلند آن از طریق ریشه‌های هوایی که به سطوح می‌چسبند بالا می‌روند و این گیاه را به انتخابی عالی برای سبدهای آویزان، روش کوکداما و قفسه‌های کتاب تبدیل می‌کند.

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست
یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

برگ هاي پوتوس، براق و قلبی شکل به رنگ ابلق، سبز تيره و یا سفید است و رشد سریعی دارند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت پتوس، زنده ماندن و رشد این گیاه تنها در آب و بدون خاک است.

بنابراین با توجه به این ویژگی می‌تواند برای افراد مبتدی در زمینه نگهداری گل و گیاه نیز مناسب باشد. همچنین این گیاه در طیف وسیعی از شرایط محیطی رشد می‌کند و یک گزینه عالی برای حمام یا دفتر کار شما است زیرا می‌تواند نور کم را تحمل کند و با خاک فقیر و خشکی کوتاه مدت به خوبی کنار بیاید.

Pothos، پتوس یا پوتوس در خانواده گیاهانی قرار می‌گیرد که به صورت رونده هستند. 

این گیاهان در ابتدا در جزایز سلیمان رشد کرده و اجداد آن را می‌توانیم به گل شیپوریان نسبت دهیم.

رشد راحت پتوس و شرایط نگهداری آسان آن باعث شده تا افراد زیادی آن را برای منزل خود انتخاب کنند.

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست
یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

 

اگرمایلید پتوس رشد انفجاری نشان دهد، این گیاه را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید.

حواستان باشد که نور خورشید باید غیرمستقیم باشد و شدید نباشد وگرنه برگ‌های گیاه یا رنگ‌پریده می‌شوند یا می‌سوزند. دریافت نور کافی سبب رشد انفجاری پتوس میشود.

پتوس یک از جذاب ترین ومحبوب ترین گل های جهان است. این گل فوق العاده دلپسند ,خودرا با هر مکانی وفق میدهد.

 پوتوس، مسلما یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه، نگهداری آسانی دارد و از گیاهان مقاوم محسوب می‌شود. اگر شما از دسته افرادی هستید که گیاه تان همیشه خراب می‌شود، بهتراست که پتوس مقاوم ما را امتحان کنید.

 پتوس یک گیاه مناسب برای مبتدی‌ها محسوب می‌شود. پس بهتر است نگهداری این گیاه زیبا را تجربه کنید.

 

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست
یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

 

پتوس، از گیاهانِ رونده محسوب می‌شود؛ یعنی بعد از بلند شدن ساقه‌ها و رویش برگ‌های زیاد، می‌توانید یک مسیر را برای پتوس خود مشخص کنید. با این کار، گیاه شما در مسیر مورد علاقه شما رشد می‌کند و فضا را زینت می‌دهد.

اگر رشد پتوس تان کم یا قطع شده,می تواند عواملی مثل نور کم، آبیاری کم و زیاد، کمبود مواد مغذی، کوچک‌بودن گلدان و تغییر مکان گیاه مسبب آن شده باشد.

در طول نگهداری از گیاه پوتوس یا پتوس بهترین روش برای تکثیر آن روش قلمه زدن است
در طول نگهداری از گیاه پوتوس یا پتوس بهترین روش برای تکثیر آن روش قلمه زدن است

اکنون که به زمستان نزدیک مییشویم حواسمان باشد,که پتوس دلربای ما,مانند دیگر گیاهان نیاز به آبیاری کم والبته منظم دارد تا رشد بهینه ای داشته باشد. 

آبیاری بیش از حد باعث می شود مفاصل و ریشه های گیاهان تان دچار پوسیدگی شوند.

گیاهان دلبندتان در زمستان رشد کمتری دارند,بهتر است برای نگهداری پتوس در زمستان آن ها را از وسایل گرمایشی مانند بخاری، اسپیلیت و شوفاژ دور نگه دارید.

 

عجیب‌ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

یکی از زیباترین گل‌هایی که می‌توانید در خانه و حتی خانه‌های آپارتمانی پرورش دهید، گیاه پتوس است. شاید تعجب کنید؛ اما فواید گل پتوس می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

احتمالا باورش برایتان سخت باشد؛ اما فواید گل پتوس بسیار زیاد است و استفاده از گیاه پوتوس در خانه می‌تواند حافظ سلامتی شما باشد. 

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواستحذف ترکیبات آلی فرار و سموم مضر در هوا با تصفیه‌کردن هوا از فواید گیاه پتوس است. این گیاه یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا از نظر ناسا است. ترکیبات آلوده‌ کننده هوا مثل بنزن، تولوئن، فرمالدئید، کربن مونوکسید و گزیلن توسط پتوس از بین می‌روند. اثرات مضر این مواد را نباید نادیده گرفت. هر یک از این ترکیبات به نحوی سلامت ما را به خطر می‌اندازند.
یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست
حذف ترکیبات آلی فرار و سموم مضر در هوا با تصفیه‌کردن هوا از فواید گیاه پتوس است. این گیاه یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا از نظر ناسا است. ترکیبات آلوده‌ کننده هوا مثل بنزن، تولوئن، فرمالدئید، کربن مونوکسید و گزیلن توسط پتوس از بین می‌روند. اثرات مضر این مواد را نباید نادیده گرفت. هر یک از این ترکیبات به نحوی سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

افزایش رطوبت محیط از فواید گل پتوس

یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش رطوبت محیط است. انتقال ویروس‌ها در هوای مرطوب مختل می‌شود. پوست انسان در رطوبت هوا سالم و شاداب باقی می‌ماند. گردوغبار موجود در هوای خشک می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود. پتوس یکی از گیاهانی که روی افزایش رطوبت هوا تاثیر بسیار زیادی دارد. در تحقیقات ناسا مشخص شده است گه پتوس طلایی که از بهترین گیاهان افزایش‌دهنده رطوبت هوا است.

پتوس یک گیاه رونده آپارتمانی است که نگهداری ساده ای دارد و به راحتی در آپارتمان و محل کار قابل پرورش می باشد.
پتوس یک گیاه رونده آپارتمانی است که نگهداری ساده ای دارد و به راحتی در آپارتمان و محل کار قابل پرورش می باشد.

از دیگر فواید گل پتوس جذب کربن دی اکسید و اوزون

جذب کربن دی اکسید از هوای خانه است یکی از بهترین فواید گل پتوس است. جذب اوزون توسط سه گیاه سانسوریا ,گندمی,وپوتوس در تحقیقات ناسا تایید شده است.

اوزون یک آلوده کننده معمول فضاهای داخلی است. به کمک پتوس می‌توانید این ترکیب سمی را از هوای خانه دور کنید.

با نگهداری و پرورش گیاه پوتوس در خانه می‌توانید از فواید گل پتوس بهره‌مند شوید. شیر برای گل پتوس بسیار مفید است و به تقویت گل پتوس کمک فراوانی می‌کند. برای اینکه خانه‌ای زیباتری داشته باشید می‌توانید با انواع گل پتوس آشنا شوید و از مزایای هر کدام در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

 

یکی از وسایلی که همرا گیاه پتوس زینت بخش هر مکانی مییتواند باشد,گلدان گل پتوس است.

ما برای زیباتر کردن محل زندگیتان به این مهم اندیشیده ایم.

ومهندسین ما گلدان های پلاستیکی زیبای سیدوس را برایتان به ارمغان آورده اند.

 

 

تدوین:مینو غفوری ساداتیه

ادرس اینستاگرام:gooldono.stand.sidoos@

تلفن:09308743868