دسته گل پائیزی , Autumn bouquet
دسته گل پائیزی

پاییز فصلی با گل‌های بسیار رنگارنگ است؛ حتی برگ‌های ریخته شده ساده نیز برای دسته گل پائیزی فوق العاده محسوب میشوند.

دسته گُل مجموعه ای از گل هاست که به روش خلاقانه ای کنار هم چیده شده است. از دسته گل می توان برای تزئین خانه یا ساختمان ها استفاده کرده یا آن را در دست گرفت.

Autumn bouquetدسته گل پائیزی
Autumn bouquet
دسته گل پائیزی

دسته گل هایی که در دست گرفته می شوند به چندین شکل و سبک شامل:گل دسته، دسته گل هلالی شکل و آبشاری شکل طبقه بندی می شوند. در موقعیت های ویژه مانند روزهای تولد یا سالگردها دسته گل هدیه داده می شود.

آن ها به شکل گسترده ای در عروسی ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. دسته گل ها را در گلدان می چینند یا می توان برای تزئین خانه به روش های سنتی یا امروزی استفاده کرد. براساس فرهنگ جامعه ممکن است نمادهایی را به انواع گل ها ضمیمه کرد.

از رسومات قدیمی مراسم عروسی درعموم کشورها است که عروس باید دسته گلی همراه با خود داشته باشد که در آخر مراسم عروسی آنرا به سمت جمعیت پرت می کند، این دسته گل عموماً از گل های فصل انتخاب می شود یا گلی به خصوص است که عروس و داماد خاطرهٔ ویژه ای با آن دارند. و از مهمترین نمادهای عروسی است.

نوع چیدمان گل ها، رنگ ها و حتی انتخاب گل می تواند حاوی پیامی باشد، که شما احتمالاً از آن بی خبرید. این که گل ها تنها موجودات زنده در میان عناصر مختلف عروسی هستند؛ می تواند نشان دهندهٔ اهمیت آن باشد.
گل ها می توانند به راحتی احساسات ما را نشان دهند، می توانند منتقل کنندهٔ عشق، احساس و عاطفه باشند. پس نباید بی تفاوت از کنار انتخاب آنها بگذریم.

گل‌های محبوب پاییز گل‌های رز، داوودی، هیدرانگاس و اسطوخودوس هستند که اغلب ترکیب بندی‌های خیره کننده‌ای برای هدیه، دکوراسیون منزل و حتی عروسی به ارمغان می‌آورند.

دسته گل پائیزی , Autumn bouquet
دسته گل پائیزی , Autumn bouquet

گونه‌های متنوعی از گل‌ها با فرا رسیدن پاییز ظاهر میشوند. این بهترین فصل برای گل فروشان برای ایجاد چیدمان‌های شگفت‌انگیز با گل‌های پاییزی است زیرا انواع گل‌ها در این زمان ایده‌های زیادی برای ساخت دسته گل فراهم میکنند.

وقتی پاییز فرا میرسد، مردم آنها را برداشته و از آنها برای تزیین استفاده میکنند. به عنوان مثال، انواع توت‌ها، سبزی‌ها و خوشه‌های گندم را به دسته گل اضافه میکنند تا باعث زیبایی بیشتر شود.

وقتی تابستان به پایان میرسد، نگرانی نداشته باشید که فصل گل‌ها تمام شده است، زیرا پاییز تعداد بی شماری از گل‌ها را به شما هدیه میدهد و خانه شما را پر از رنگ‌های جذاب پاییزی میکند.

نکاتی در مورد ساخت یک دسته گل پاییزی
اگر میخواهید یک دسته گل پاییزی درست کنید، میتوانید این کار را به طور مستقل یاد بگیرید و همیشه با ایده‌های جدید خود را خوشحال کنید.

برای این کار تنها به یک تخیل خوب نیاز دارید. معمولا وقتی به ایده چیدمان برای دسته گل‌ پاییزی می‌رسیم، تصور می‌کنیم که چگونه گل‌ها را جمع آوری میکنیم و همه چیز را کنار هم قرار میدهیم.

با این حال، این کار را نه تنها با گل‌ها میتوان انجام داد بلکه میتوان با چیزهای دیگری شامل شاخه‌های تزیینی، برگ‌های ریخته شده، گل‌های خشک و حتی مخروط‌ها انجام داد.

دسته گل پائیزی , Autumn bouquet
دسته گل پائیزی , Autumn bouquet

برای ایجاد دسته گل پائیزی به موارد زیر نیاز دارید:

یک پالت از رنگ‌ها تهیه کنید.
مهم نیست که فقط گل‌های تازه داشته باشید یا گل‌های تزئینی اضافی بلکه نکته اصلی این است که طرح رنگ‌ها با هم تطابق داشته باشند.

پایه و اساس دسته گل پاییزی را ایجاد کنید.

گل‌هایی که روی آن‌ها تاکید میکنید را بردارید و کنار هم قرار دهید. شما میتوانید آن را از پایین به صورت مخفی ببندید تا جمع آوری آنها برای شما آسان‌تر شود.

گل‌های سری دوم را اضافه کنید.

 

Autumn bouquet ,دسته گل پائیزی
Autumn bouquet ,دسته گل پائیزی

 

شما میتوانید هر تعداد گل که دوست دارید اضافه کنید اما مطمئن شوید که آن‌ها از نظر رنگ با هم مطابقت دارند.

یک کنتراست ایجاد کنید.

شما میتوانید یک گل به غیر پاییزی به آرایش دسته گل خود اضافه کنید یا چیزی به رنگ روشن به آن اضافه کنید. این کار یکنواخت به نظر نمیرسد و حالتی رنگارنگی ایجاد خواهد کرد.

جزئیات کوچک را اضافه کنید.

به عنوان مثال، برگ‌های رنگارنگ افرا یا یک شاخه توت. این کار دسته گل پاییزی شما را جذاب‌تر و بزرگ‌تر میکند.

همانطور که میبینید، هیچ چیز پیچیده‌ای وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید تخیل است. اما اگر نمیدانید از چه چیزی دسته گل درست کنید

دسته گل پائیزی , Autumn bouquet
دسته گل پائیزی , Autumn bouquet

گل رز

آن‌ها بیش‌ترین تعداد رنگبندی‌ها را دارند، از رنگ بنفش تا رنگ نارنجی. برای ایجاد یک آرایش گل جذاب برای دسته گل پاییزی،باید گل های رز را با گل‌های داوودی، شکوفه‌های کلزا و گیاهان سبز ترکیب کنید.

نسخه دیگری که پیشنهاد میکنیم این است که میتوانید از ترکیب بندی دسته گل پاییزی با دو رنگ رز استفاده کنید و برگ‌های سبز بزرگ را به آن‌ها اضافه کند.

گل داوودی برای دسته گل پاییزی

گل گل داوودی برای گل آرایی پاییزی ایده‌آل هستند زیرا قوی، محکم و دارای گل‌های بزرگ هستند. بهتر است تزییناتی را به دسته گل پاییزی اضافه نکنید و تنها با گل‌های داوودی ترکیب بندی کنید و زیبایی خلق کنید.

آلستروماریا

بهترین ترکیب برای گل رز,آلستروماریا است. همچنین برای غیرمعمول‌تر کردن ,دسته گل پائیزی, میتوانید گل آفتابگردان یک الی سه شاخه اضافه کنید. به لطف دوام بالای آلستروماریا، این آرایش گل‌ها تا ۲ تا ۳ هفته در گلدان و منزل شما ماندگاری خواهند داشت.

گل آفتابگردان

گلبرگ‌های زرد روشن باید به صورت ارگانیک با رنگ‌های دیگر ترکیب شوند، بنابراین گل رز برای گل‌های آفتابگردان مناسب است. اگر چیزی هماهنگ برای دسته گل پاییزی میخواهید، رز صورتی روشن یا زرد را به گل آفتابگردان اضافه کنید. اگر کنتراست میخواهید، رز قرمز یا قرمز را اضافه کنید.

گل کوکب

در دسته گل های پائیزی، گل کوکب پایه دسته گل هستند و به زیبایی با شاخه‌های نازک، گل‌های کوچک ترکیب میشوند. برای اینکه این گل‌ها به سرعت از بین نروند، قبل از قرار دادن آن در گلدان با دقت ساقه را به صورت مورب ببرید.

گل لیسیانتوس

اگر آرایش زیبای گل‌ها برای دسته گل پائیزی را با لیسیانتوس میخواهید، بهتر است آن‌ها را با شکوفه‌های دیگر ترکیب نکنید. چون روی ساقه دو گل می‌رویند و یک دسته گل با جوانه‌های سبز تشکیل میدهند.

گل ختمی

این گل با گل‌های بزرگ و ساقه بلند خود جلب توجه میکند و جذابیت فراوانی دارد. هنگام چیدمان برای دسته گل پائیزی، ترکیبی از آنها میتوانید گل‌های داوودی و رز معمولی را اضافه کنید. چنین ترکیبی یک دسته گل پاییزی مجلل و لوکس ایجاد میکند.

گل شیپوری

این گل‌ها بسیار زیبا با سرخس‌ها، اطلسی، گل آلیسوم (گل عسل) و دایکوندار ترکیب می‌شوند و گل‌هایی چون گل سرخ و گل‌های ادریسی(هورتانسیا) که شکوه ابدی ساقه‌ها را کمال می‌بخشد. اغلب در مراسم رسمی از نیلوفرهای وحشی استفاده می‌شود.

پتونیا یا اطلسی

این گیاهِ باغی، در رنگ‌های روشن بوده رشد میکند و انواع مختلفی دارد. این گل اطلسی با گل‌های داوودی و شاخه‌های انگور به خوبی هماهنگ میشود. همچنین، میتوان از آن‌ها به عنوان گل‌های پائیزه,برای مراسم عروسی استفاده کرد.

ارکیده

این گل های پائیزی برای یک عروسی مناسب هستند چون با یک فضای پاییزی ترکیب شده‌اند. ارکیده‌ها بهتر است با فضای سبز و گل‌های ظریف ترکیب شوند، برای مثال گل رز یا لیسیانتوس. یک ترکیب خوب برای دسته گلهای پاییزی، شرابی رنگ و سفید خواهد بود.

بی جهت نیست که پاییز را فصل رنگارنگ مینامند. گلهای پاییزی زیبایی منحصر به فردی دارند و آنقدر متنوع هستند که میتوان از آنها به عنوان یک دسته گل پاییزی ساده برای خانه و یک عروسی استفاده کرد. مهم این است که تخیل داشته باشیم و این کار را با روح انجام دهیم.

همچنین، چیدمانی از گلهای پاییزی طوری نیست که به سرعت از بین بروند زیرا گلهای پاییزی میتوانند سه برابر بیشتر از بقیه در گلدان بمانند.

دسته گل پائیزی , Autumn bouquet
دسته گل پائیزی , Autumn bouquet

—————————-

پاییز گلهای زیادی به ما میدهد و شادی می‌آورد. با این حال، همه نمیدانند که در این فصل چگونه گلهای مناسب را انتخاب کنند. آیا به گل آرایی پاییزی نیاز دارید و ایده‌ای ندارید؟ ما این مشکل را حل خواهیم کرد.

ایده‌های زیادی برای دسته گل پاییزی وجود دارد که حتی یک نوع گل میتواند ترکیب بندی جادویی ایجاد کند. 

 

تدوین:مینو غفوری ساداتیه

ادرس اینستاگرام:gooldono.stand.sidoos@

تلفن:09308743868